Mi történik egy coaching ülés során?
A technikai részét tekintve azt kell tudni egy coaching ülésről, hogy egy alkalmom időtartama általában 60-90 perc közötti, ami mindig függ az adott kérdéstől, amivel az ügyfél éppen érkezik.
Sokan megkérdezik, hogy hányszor kell menni ahhoz, hogy eredményesnek legyen mondható a folyamat.
Ez teljesen egyedi, és nem lehet egy konkrét számadatot mondani, hogy x alkalom után tuti eredményt lehet elérni. Vannak, akik már 4 alkalom után úgy érzik, hogy megkapták az irányt és segítséget, amit kerestek, de van olyan kliens is, akinek hosszabb, akár 10 találkozásra is szüksége van, mert olyan sokrétű problémákkal, kérdésekkel küzd.
Az ülésekre hetente, kéthetente, havonta kerülhet sor, ez az egyéni igények függvényében alakulhat. Attól függ, hogy az ügyfélnek:
- mennyire gyors megoldásra van szüksége;
- mennyi időre van szüksége az ügyfélnek az egyes ülések között arra, hogy az adott tapasztalat, megélés beépülésére kerüljön;
- vagy éppen mikor van ideje a coachingra, mikor tud beilleszteni a napjába zavartalan 60-90 percet.
Mi történik egy coaching ülés során?
A coaching ülésen, ami feltűnhet, hogy a a coach sokat kérdez és általában olyan kérdéseket tesz fel, ami az ügyfélnek nem biztos, hogy eszébe jut. Az erre adott válaszok alapján a coach segítségével sokféle következtetést tudnak levonni.
A coachok a kérdezés technikáján kívül sokféle módszert is alkalmazhat, különféle eszközöket (pl. képkártyák, bábuk, rajzok...stb.) is bevonhat a folyamatba, amennyiben az az ügyfél személyiségéhez és az adott kérdés megoldásához passzolhat.
Az első ülés általában ismerkedés, egymásra hangolódás, hiszen nagyon sokat számít, hogy az ügyfél és a coach között a szimpátia, bizalom kialakuljon. Amennyiben az első beszélgetés végén az ügyfél úgy érzi, hogy "megvan a kémia", akkor a felek elköteleződnek és megbeszélik, hogy hány alkalomra lesz szükség ahhoz, hogy a közös munka meghozza a várt eredményt.
A folyamat során előfordulhat, hogy a fő kérdésen, témakörön túl további témák is felmerülnek. Így könnyen megeshet, hogy a megbeszélt ülésszám kevésnek bizonyul. Ilyenkor dönthet az ügyfél arról, hogy szeretné-e a folytatást vagy egyenlőre elég volt, rajta van az úton az eredeti probléma megoldásával, de később szívesen folytatná a további munkát.